Hardi Meybaum toob Eesti koolidesse 3D-printerid

_MG_9123

 

Eesti start-up’i GrabCAD asutaja ja juhina tuntud Hardi Meybaum Tallinnas Gustav Adolfi Gümnaasiumis uut koolinoortele suunatud haridus- ja arendusprogrammi Eesti 2.0, mille eesmärk on inspireerida õpilasi valima tehnoloogiapõhist tulevikku. Programmi esimene pilootprojekt kingib 50 Eesti põhikoolile ja gümnaasiumile 3D-printeri. Ürituse avas Eesti Vabariigi president Toomas Hendrik Ilves.

 Kõik Eesti põhikoolid ja gümnaasiumid, kes soovivad oma koolis alustada lastele ja noortele 3D-printimise ning inseneriteaduste õpetamisega, on oodatud esitama oma taotluse programmis osalemiseks ja 3D-printeri saamiseks www.eesti2.ee. Taotlusi oodatakse kuni 1. juuni 2015.

 Avaüritusel kõnelenud Vabariigi President Toomas Hendrik Ilves ütles, et me oleme Eestis hariduse-usku ja hea haridus on parim, mida vanemad saavad oma lastele pärandada. Samas julgustas ta nii kooli kui ka õpilasi ületama hirmu eksimise ees ning uskuma, et läbikukkumine ei ole märk ebaõnnestumisest, vaid võimalus katsetada, vigadest õppida ja vajadusel uuesti alustada.

 „Seesugused algatused kaasajastavad noorte väljaõpet ning aitavad Eesti elu edasi viia,“ lisas president Ilves, kes loodab, et projekt täidab oma eesmärgi tekitada noortes huvi insenerihariduse vastu ning Hardi Meybaum projekti toetaja ja algatajana aitab seeläbi kasvatada häid Eesti insenere.

 MTÜ Eesti 2.0 asutaja Hardi Meybaumi sõnul on selge, et meie tulevik saab olema tehnoloogiapõhine ning on oluline, et koolinoored ja lapsed teeksid tutvust erinevate tehnoloogiate ning nende rakendamisvõimalustega juba maast madalast. „3D-printimine on vaieldamatult üks maailma kiiremini arenevaid ning põnevamaid valdkondi. Kuigi juba täna prinditakse varuosi kosmoserakettidele ja joostakse 3D-prinditud proteesidel, siis ennekõike annab 3D-printimine noortele ja lastele võimaluse insenerina kätt proovida ja luua väheste ressurssidega midagi ainulaadset päris ise. Tean omast käest, et vahetu kogemus ja emotsioon, et ekraanil loodud kavandist on saanud käega katsutav objekt ning töötav toode, on hindamatu väärtusega,“ sõnas Meybaum.

Mittetulundusühingu Eesti 2.0 peamiseks eesmärgiks on luua platvorm, mille abil inspireerida koolinoori valima tehnoloogiapõhist tulevikku läbi erinevate haridus- ja arendusprogrammide ning kinnitada kanda maailma olulisimas valdkonnas. Projektide abil tuuakse noorteni erinevad tehnoloogiad ja pakutakse võimalusi ja lahendusi nende rakendamiseks. Igal õppeaastal on plaanis korraldada rida õpitubasid koolinoortele ja õpetajatele, kus on võimalik omandada praktilisi teadmisi oma valdkonna ekspertidelt. Kavas on käivitada ka iga-aastane Inspiratsioonikonverents noortele, kus esinevad maailmas tunnustatud insenerid ja ettevõtjad. Lisaks pakub Eesti 2.0 noortele võimaluse leida praktikakoht mõnes tunnustatud Eesti firmas või maailmatasemel ettevõttes, mis on eelduseks tööturul läbi löömiseks. Eesti 2.0 on suunatud noortele alates 5. klassist kuni ülikooliastmeni välja.

 Eesti 2.0 pilootprojekti eesmärk on varustada 50 Eesti põhikooli ja gümnaasiumi 3D-printeriga, et pakkuda õpilastele võimalus teha lähemat tutvust inseneriteaduste ja tehnoloogiavaldkonnaga. Tegemist on õppekavavälise programmiga, mis on loodud vastava tehnoloogia ekspertide ja haridusspetsialistide poolt 5.–9. klasside õpilastele.  Pilootprojekt toimub viies faasis: taotlusvoor (kuni 1.juuni 2015), koolide selekteerimine, õppeprogrammi koolitus kooli esindajatele, õppetöö ning lõppkonkurss koolidele (2016 aasta algus). Programmi kaudu omandab noor põhiteadmised 3D-printimise tehnoloogia kohta ja jõuab arusaamiseni, et ka tema on võimeline looma unikaalseid tooteid.

 MTÜ Eesti 2.0 operatiivkulud katab grupp püsitoetajaid. Projekti käivitamisele on käe alla pannud rida eraisikuid ja ettevõtteid, nende hulgas:  GrabCAD, Planet OS, Makerbot, Stratasys. Kõik küsimused programmi ja Eesti 2.0 kohta on oodatud aadressil: info@eesti2.ee.

 _MG_9083 _MG_9097 _MG_9101 _MG_9131 _MG_9145 _MG_9151 IMG_9066

Profile photo of Toimetas: Lauri Kreutzwald

Toimetas: Lauri Kreutzwald

I call myself a graphic designer first and foremost, if only to impress the girls, yet I have skills and passions in many areas of computing, internet, programming, design, usability and troubleshooting. Okay, I lied a little. I'm not passionate about troubleshooting but I seem to have a mind that's tuned to that sort of thing. The bit about impressing girls is true though. It happened once...

You may also like...